L'estrena



de maig de 2011



Durant la setmana vinent podeu veure 
"Morir sense Morir"
al cinema ALEXANDRA, al cinema GIRONA i també al cinema de Terrassa.


 5 de maig de 2011

"Morir sense Morir" al Cinema de Terrassa, 
amb un passe diari, durant una setmana. 




2 de maig de 2011
"MORIR SENSE MORIR" EN EXHIBICIÓ!
AL CINEMA ALEXANDRA, de Barcelona.
Podeu veure-la en les següents sessions:
14:10 Hores
16:00 Hores
18:05 Hores
22:20 Hores
  • DIMARTS 12 d'abril del 2011
            Motiu:  Projecció de MSM a Terrassa.
            Lloc:    Cinema Catalunya
            Horari: 19:00h i 22:00h.

  • DIMECRES 27 d'abril del 2011 (exclusiu premsa)
            Motiu:  Passe MSM per premsa.
            Lloc:    SGAE
            Horari: 11:00h

            I seguidament:

            Motiu:  Roda de Premsa MSM
            Lloc:    Acadèmia del Cinema Català
            Horari: 13:00h

  • DIVENDRES 29 d' abril del 2011 
            Motiu:  Estrena oficial de MSM (només per invitació)
            Lloc:    Auditori Caixa Fòrum de Barcelona
            Horari: 20 h.

            Motiu:  Estrena MSM
            Lloc:    Cinema Alexandra.
            Horari: 
14,10; 16,00; 18,05; 22,20

OPINIONS:


Et felicito molt efussivament per la teva nova pel.lícula. És un tema sensible i l'has resolt meravellosament bé: ni melodrama, ni la fredor jurídica, ni d'aqui ni d'allà, un repàs exhaustiu del qual es desprenen moltes conclusions i amb qui, cadascú segons les seves idees, pot sentir-se identificat amb una corrent o amb una altra.

La pel.lícula a més, està feta amb una gran sensibilitat. Molts documentals, els fan periodistes. En aquests casos generalment s'atenen a posar-hi els missatges que hi volen dir. En el teu cas, el documental té tant o més rigor que si l'hagués fet un professional d'una altra disciplina, però alhora "parla" en llenguatge cinematogràfic, amb la traça de les coses no dites, amb aquell pla que ho diu tot sense dir res. Enhorabona! Has fet un magnífic treball. Per extensió, felicito a tot l'equip.

La veuré més vegades, és una pel.lícula tant densa que dóna per diverses visualitzacions. Intueixo que serà un referent per a molts anys...i sempre que en senti a parlar, recordaré la simplicitat amb que la feies i com vaig poder tenir el plaer d'anar veient com es gestava, fins que el projecte ha madurat. La dedicatòria a la Maria real també em va semblar esplèndida. Moltes gràcies per haver-la fet i per haver-ne pogut compartir un bocí.
Penso que “Morir sense morir” és una pel.lícula valenta i compromesa per la temàtica que hi tractes i pel posicionament ideològic que defensa i que mostra. El tractament del tema és complet; i aquest tractament (el qual no és fàcil d'aconseguir) és a la vegada  personal - ja que la ficció vehicula una actitud o un punt de vista concret sobre la problemática - però objectiu ja que la part de documental ofereix opinions que responen a caires i sectors diversos, el qual permet que l'espectador pugui avaluar el tema des de tots els angles, encara que en cap moment s'amaga la teva defensa d'una postura concreta davant de la qüestió.
La pel.lícula tracta un tema poc grat i complex d'una manera profunda i exhaustiva però, no obstant, en tot moment assequible i planera. No és un tema còmode. Si fos tractat de manera impersonal o neutra, limitant-se només a informar, disminuiria l'efecte de revulsiu - de recerca d'una reacció de demanda social d'avenços i canvis - en aquesta qüestió que també, a més del coneixement, reflexió i conscienciació, vol provocar en l'espectador.

Ruth Martínez Godé
Filòloga i Professora d’Institut
(13 abril 2011)


Antoni Verdaguer està interessat des de fa uns anys en el cinema social implicat en la realitat quotidiana. Ara aborda el delicat tema de l’eutanàsia. Es fonamenta en un cas real i contè els testimonis i opinions recollides en vuit països europeus. No és una pel·lícula maniquea, però si un treball molt necessari.
Avui” – Les cares de la noticia
Divendres 29 d’abril de 2011


El tema de la eutanasia recreado en clave de ficción y analizado a través a de una mujer en Estado Vegetativo Permanente debido a un accidente y al impacto que ello provoca en su entorno, especialmente en su pareja, realizador de documentales, mantiene un notable equlibrio entre el testimonio y la realidad representada.

Lluís Bonet Mojica – “La Vanguardia”
Divendres 29 d’abril de 2011


MORIR SENSE MORIR ajuda a conèixer amb precisió elsconceptes d’eutanàsia, suicidi assistit o testament vital, una forma de deixar legalment per escrit quina és la teva voluntat en cas d’estar incapacitat per expressar-la per malaltia o accident greu. Pel que fa a la part de ficció el recurs del cinema dintre del cinema – el documental que realitza el company de la noia en Estat Vegetatiu Permanent – va il·lustrant la progressió dramàtica de la historia i permet anar introduint els diferents aspectes d’un tema molt complex i polèmic.

Bernat Salvà - “Avui”
divendres 29 d’abril de 2011


Una pel·lícula feta amb una actitud absolutament constructiva per part del director que flirteja – i no eludeix – la polèmica, com ja havia fet en el documental sobre el cinema Català titulat “Cinemacat.cat”, acollint tantes veus diferents que ningú podrà dir que el seu pensament no ha estat considerat o representat a la pel·lícula. A la pel·lícula es parla, sobretot, de llibertat humana i aquí hi entren tants elements – religiosos, culturals… - que no resulta un tema fàcil de resoldre. Cinema català seriós d’aquest que, últimament, estem celebrant tots plegats.

Àlex Gorina – “El secret”
Catalunya Ràdio, dijous 28 d’abril de 2011


La pel·lícula em va semblar molt didàctica, crec que ho te tot perquè el públic que no sap gaire de que va el tema, pugui fer-se una idea general de tot el que envolta el poder morir dignament. Gràcies per acompanyar la lluita del bon morir amb les eines visuals. Entre tots fem camí per aconseguir una consciència social del que representa la responsabilitat i la llibertat de deixar que les persones, de manera individual, decideixin com volen acabar amb la seva vida.
Maria Benítez
Presidenta de “Dret a morir dignament”
de Catalunya.


La mirada del periodista – l’Esteve, el teu “alter ego” – l’he trobat molt objectiva, encara que al darrere es pot llegir la teva posició personal sobre el tema. Et felicito per aquest llarg procés d’investigació que segur que no ha estat fàcil. M’ha agradat molt també la part de ficció que planteja el cas concret de l’Alba i ens mostra quins sentiments i emocions afloren en aquestes situacions. He trobat que era un molt bon complement de la part informativa i periodística de la pel·lícula.
Mariona Bigorra
Professora.


Del medio millón de Euros que ha costado la película en defensa de la eutanasia “Morir sin morir”, la Generalitat de Cataluña ha aportado el 20% del presupuesto. Loha revelado el director del largometraje, Antoni Verdaguer, en declaraciones a “La gaceta”: “Este film costó medio millón de Euros y se pudo hacer gracias a la colaboración de la Generalitat que aportó un 20% del presupuesto que equivale a 100.000 Euros, a través de los Departamentos de Salut y de Acción Social y Ciudadanía”. En la película, de hecho, se invita al público a que se pregunte cual es la posición de la sociedad ante estas situaciones y también se analizan las distintas campañas por la muerte digna. El filme será estrenado unos días antes de que el Consejo de Ministros dé luz verde al primer texto para la futura Ley de Cuidados Paliativos.
LVL
La voz libre” (Internet – 28 d’abril 2011)
Nota aclaratòria del director:
Cal dir que són els únics que només es van preocupar de voler saber el pressupost i quan hi havia aportat la Generalitat. Jo mai vaig parlar del 20% - que no és cert – encara que ho posin en boca meva. Tampoc se quines campanyes sobre la mort digna s’analitzen, ni com ho saben ells perquè ni tan sols es van dignar veure la pel·lícula. En fi… ja sabem de que van!



A MORIR SENSE MORIR ficció i documental conviuen una al costat de l’altra, en una certa tensió, però per complementar-se mútuament. Per una banda una cinquantena d’entrevistes amb eminències, testimonis, familiars de víctimes, polítics, etc… entrevistes molt puntuades on es despleguen els elements que conformen aquest debat que intercala conceptes bioètics, legals, religiosos i mèdics. Per l’altra, una sòbria però densa trama de ficció que intenta acostar-nos a la dimensió humana i purament emotiva del problema, que té la capacitat d’emocionar-nos profundament. I es que, més enllà de les múltiples complexitats del tema, el film de Verdaguer cobra interès perquè demostra que, de vegades, els camins de la ficció són inescrutrables, i que d’una posada en escena més aviat raquítica, les emlocions i les idees poden aflorar amb una intensitat que el cinema luxós o molt elaborat tot sovint no és capaç de proporcionar. Un tema tan important, i que furga a la ferida del tabú de la mort amb cruesa i tendresa a parts iguals, mereix el tractament que li dóna Verdaguer, un cineasta honest i menys preocupat pel que diran que per posar sobre la taula els comentaris i les sensacions adequades per a la comprensió global del fenomen. Ho demostra l’últim pla de la pel·lícula, una agosarada immersió en la subjectivitat d’una pacient en estat vegetatiu que impacta per la seva capacitat de col·locar-nos a l’arrel anònima d’un problema en què els principals afectats no poden, per desgràcia, aportar les consideracions definitives que posarien cada opinió externa en el lloc que li pertoca. La proposta de Verdaguer té per resultat un producte que, abordat amb manca de prejudicis de tota mena (ètics i estètics), ofereix a l’espectador una bona oportunitat per reflexionar i sentir, escoltar i veure.
Adrià Sunyol
Decine” (maig 2011)


Verdaguer ha realizado un gran número de entrevistes a médicos, políticos, jueces, abogados, periodistes, filósofos, religiosos y enfermos para poder abordar la cuestión desde todos los ángulos. Así, en el film aparecen persones tan dispares como la monja Teresa Forcades, el filosofo Salvador Pániker o Beppoino Englaro, el padre de Eluana, la njoven italiana cuyo caso promovió en Italia un encendido debate sobre la muerte digna. Verdaguer no ha podido recavar la opinión del Vaticano, ya que ninguno de sus portavoces accedió a ser entrevistado. El film se complementa con una trama de ficción con actores, en la que se cuenta la historia de una jovent que queda en coma vegetativo tres sofrir un accidente de coche. MORIR SIN MORIR resulta interesante, en especial en aquellos aspectos menos conocidos como, por ejemplo, lo mucho que varia la legislación sobre el tema de un país a otro.
Olga Gelabert
Diari de Terrassa” (11-5-2011)